
Intézményvezetők és pedagógusok számára
A közoktatás-fejlesztési beavatkozások intézményi, illetve osztálytermi folyamatokra gyakorolt hatásmechanizmusait vizsgáló kutatás is rávilágított arra, hogy a változások tartós és mély hatását leginkább a tudásteremtő, -megosztó tevékenységeket ösztönző vezetés, a pedagógusok intézményen belüli tanulása és a horizontális együttműködések támogatják (Fazekas, 2014). A kutatás tapasztalatai nyomán számos további kérdés vetődik fel:
- Hogyan gondolkoznak apedagógusok saját szakmai fejlődésükről?
- Vajon a gyerekek és a felnőttek ugyanúgy tanulnak? Milyen különbségek figyelhetőek meg a gyerekek és felnőttek tanulásának jellemzői között?
- Tanulunk-e munkavégzés közben? Kitől és hogyan? Miért jó együtt tanulni?
- Mit jelent a horizontális tanulás, miért jó ez a mindennapi pe da gó giai munka szempontjából?
Ismertetőnk többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ. A kiadvány végén található gazdag irodalomjegyzék egyrészt a kiadvány bibliográfiája, másrészt a további tájékozódást és elmélyülést segíti.