Ez a kiadvány már nem vásárolható meg, kizárólag elektronikusan érhető el.
A kötet az elmúlt évek iskolai integrációs törekvéseivel kapcsolatos szakmai törekvéseket és azok eredményeit mutatja be. Az elemzések arra hívják fel a figyelmet, hogy az esélynövelő és hátránykompenzáló iskolai programok nélkülözhetetlenek a hátrányos helyzetű tanulók számára. E kezdeményezések alapvető feladata egyrészt mérsékelni e tanulók elfogadhatatlanul nagy mértékű iskolai kudarcait, másrészt elősegíteni azon tanulási útvonalak kialakítását, amelyek növelhetik e célcsoport iskolai és későbbi sikerességét.
A közvélemény álláspontja az integráció kérdésében megoszlik. Ezért a könyv kitekint a média világára annak érdekében, hogy – igaz, korlátozott mértékben – bemutassa, az egyes megvizsgált médiumok hogyan láttatják az iskolai integrációs eseményeket, befolyásolva ezzel a közvélekedést.
A kötetben helyet kaptak olyan esettanulmányok, amelyek a különböző társadalmi helyzetű tanulók oktatásából adódó problémák kezelésére helyi szintű, eltérő módszereket alkalmazó megoldásokat, iskolafenntartói törekvéseket mutatnak be.
A kötet megjelenését az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.1-08/1-2008-0002 számú, "21.századi közoktatás - fejlesztés, koordináció" című projektje támogatta.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.