A 2003-as évről szóló kötet egy újabb melléklettel bővült (A középiskolák sorrendje különböző hozzáadott érték számítási módszerekkel számolva, 2000–2003), amely első eredménye a szerző azon törekvésének, hogy az iskolák megítélésébe a hagyományos felvételi-nyelvvizsga-verseny hármasságon túl újabb szempontokat építsen be.
Mindig komoly érdeklődés kíséri évről-évre megjelenő kötetünket a Középiskolai munka néhány mutatóját, nem kis mértékben az „iskolasorrendek” táblázatai miatt. A 2003-as évről szóló kötet egy újabb melléklettel bővült (A középiskolák sorrendje különböző hozzáadott érték számítási módszerekkel számolva, 2000–2003), amely első eredménye a szerző azon törekvésének, hogy az iskolák megítélésébe a hagyományos felvételi-nyelvvizsga-verseny hármasságon túl újabb szempontokat építsen be.
Tartalom
A középiskolai munka néhány mutatója 2003 – teljes kötet (pdf, 3 302 KB)
Fejezetek
- Előszó (pdf, 110 KB)
- 1. A kutatás módszerei, az adatbázis sajátosságai (pdf, 272 KB)
- 2. A magyar középiskolák fejlődése (pdf, 632 KB)
- 3. A középiskolák 9. osztályaiban végzett felmérések (pdf, 441 KB)
- 4. Útban a hozzáadott érték meghatározása felé (pdf, 277 KB)
Mellékletek
- 1. A középiskolák sorrendje az írásbeli felvételi dolgozatok átlagai szerint, 1999–2003 (pdf, 283 KB)
- 2. A középiskolák sorrendje a felvételi arányok (F/L) alapján 1998, 1999, 2000, 2002, 2003 (pdf, 321 KB)
- 3. A középiskolák sorrendje a felvételi arányok (F/L) alapján 1998, 1999, 2000, 2002, 2003 felsőoktatási intézménytípusok szerint (pdf, 413 KB)
- 4. A középiskolák sorrendje a felsőoktatásba jelentkezők nyelvvizsgáinak aránya alapján, 1999–2003 (pdf, 328 KB)
- 5. A középiskolák sorrendje a középiskolai tanulmányi versenyek pontszámai alapján, 1998–2002 (pdf, 420 KB)
- 6. A középiskolák 9. osztályos tanulói körében az 1999/2000–2002/2003-as tanévekben végzett felmérések néhány adata (pdf, 477 KB)
- 7. A középiskolák sorrendje különböző „hozzáadott érték” számítási módszerekkel számolva, 2000–2003 (pdf, 423 KB)
- 8. Felvételi arányok (F/L) megyénként az 1991–1995. és az 1999–2003. évek átlagában (%) (pdf, 295 KB)