Ez a kiadvány már nem vásárolható meg, kizárólag elektronikusan érhető el.

PORTRÉK – 22 iskola képét mutatják az informatikai eszközök használatának tükrében. Iskolalátogatásaink során egy-egy napot töltöttünk minden intézményben: pedagógusokkal, vezetőkkel, tanulókkal beszélgettünk és órákat látogattunk. Megnéztük az iskola honlapját, a pedagógiai programot, és ahol van, ott az informatikai stratégiát is. Így születtek ezek az írások. Nem reklámszöveg egyik sem, és nem is kritika. A kötet nem kiválóságok, csúcsteljesítmények gyűjteménye, hanem változatos utak és állapotok csokra, amelyben sok iskola találhat újabb ötletet a fejlődésre saját helyzetének, lehetőségeinek és céljainak megfelelően.

Jó lenne, ha minden iskola eljutna odáig, hogy a problémák megoldásához keresne technikai eszközöket, és nem a technikai eszközökhöz problémákat, felhasználási területeket. Ennek a váltásnak a megvalósításához nyújt segítséget eLE MÉR , az az önértékelő eszköz is, amivel az iskolák felmérhetik, hol tartanak az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatának útján. (http://ikt.ofi.hu)

Reméljük, hogy ez a kötet és eLE MÉR is inspirálja majd az iskolákat arra, hogy a 21. század követelményei szerint alakítsák az intézmény működését, a tanítást és a tanulást.

 

Tartalom:

  • Előszó
  • Bibó István Gimnázium (Kiskunhalas)

  • Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet, Almási Utcai Tagintézmény (Makó)

  • Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Budapest)

  • II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola (Kaposvár)

  • Hegedüs Géza Általános Iskola (Budapest)

  • Bányai Júlia Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (Kecskemét)

  • Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola (Budapest)

  • Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény)

  • Kisnánai Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda (Kisnána)

  • Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola (Budapest)

  • Avasi Gimnázium (Miskolc)

  • Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (Budapest)

  • Általános Iskola, Óvoda és Kollégium (Pacsa)

  • Batthyány Kázmér Gimnázium (Szigetszentmiklós)

  • II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola (Budapest)

  • Kossuth Lajos Közgazdasági és Humán Szakközépiskola (Tatabánya)

  • Thököly Imre Kéttannyelvű Általános Iskola (Hajdúszoboszló)

  • Tóth Árpád Gimnázium (Debrecen)

  • Kanizsai Dorottya Gimnázium (Szombathely)

  • Erkel Ferenc Általános Iskola (Gödöllő)

  • Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola (Pécs)

  • Deák Diák Általános Iskola (Budapest)

  • Szómagyarázat

 

A kötet megjelenését az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.1-08/1-2008-0002 számú, "21.századi közoktatás - fejlesztés, koordináció" című projektje támogatta.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.