Ez a kiadvány már nem vásárolható meg, kizárólag elektronikusan érhető el.
PORTRÉK – 22 iskola képét mutatják az informatikai eszközök használatának tükrében. Iskolalátogatásaink során egy-egy napot töltöttünk minden intézményben: pedagógusokkal, vezetőkkel, tanulókkal beszélgettünk és órákat látogattunk. Megnéztük az iskola honlapját, a pedagógiai programot, és ahol van, ott az informatikai stratégiát is. Így születtek ezek az írások. Nem reklámszöveg egyik sem, és nem is kritika. A kötet nem kiválóságok, csúcsteljesítmények gyűjteménye, hanem változatos utak és állapotok csokra, amelyben sok iskola találhat újabb ötletet a fejlődésre saját helyzetének, lehetőségeinek és céljainak megfelelően.
Jó lenne, ha minden iskola eljutna odáig, hogy a problémák megoldásához keresne technikai eszközöket, és nem a technikai eszközökhöz problémákat, felhasználási területeket. Ennek a váltásnak a megvalósításához nyújt segítséget eLE MÉR , az az önértékelő eszköz is, amivel az iskolák felmérhetik, hol tartanak az IKT iskolafejlesztő szemléletű használatának útján. (http://ikt.ofi.hu)
Reméljük, hogy ez a kötet és eLE MÉR is inspirálja majd az iskolákat arra, hogy a 21. század követelményei szerint alakítsák az intézmény működését, a tanítást és a tanulást.
Tartalom:
- Előszó
-
Bibó István Gimnázium (Kiskunhalas)
-
Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet, Almási Utcai Tagintézmény (Makó)
-
Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Budapest)
-
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola (Kaposvár)
-
Hegedüs Géza Általános Iskola (Budapest)
-
Bányai Júlia Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (Kecskemét)
-
Leövey Klára Gimnázium és Szakközépiskola (Budapest)
-
Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény)
-
Kisnánai Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda (Kisnána)
-
Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola (Budapest)
-
Avasi Gimnázium (Miskolc)
-
Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola (Budapest)
-
Általános Iskola, Óvoda és Kollégium (Pacsa)
-
Batthyány Kázmér Gimnázium (Szigetszentmiklós)
-
II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola (Budapest)
-
Kossuth Lajos Közgazdasági és Humán Szakközépiskola (Tatabánya)
-
Thököly Imre Kéttannyelvű Általános Iskola (Hajdúszoboszló)
-
Tóth Árpád Gimnázium (Debrecen)
-
Kanizsai Dorottya Gimnázium (Szombathely)
-
Erkel Ferenc Általános Iskola (Gödöllő)
-
Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola (Pécs)
-
Deák Diák Általános Iskola (Budapest)
-
Szómagyarázat
A kötet megjelenését az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.1-08/1-2008-0002 számú, "21.századi közoktatás - fejlesztés, koordináció" című projektje támogatta.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.