Ez a kiadvány már nem vásárolható meg, kizárólag elektronikusan érhető el.

Feltesszük az iskola honlapjára az osztálykirándulás fotóit, szemléltető képet keresünk az interneten másnapi óránkhoz, letöltünk egy ötletes filmrészletet, átnézzük az on-line feladatlapot, megnyitjuk tanítványunk projektmunkáját, majd e-mailen válaszolunk egy szülő kérdésére, ajánlva az e-napló legfrissebb bejegyzéseit is… – Ezek már 21. századi pedagógiai tevékenységek, hiszen a digitális technika változatos módon kér helyet, és egyre nélkülözhetetlenebb az oktatási-nevelési folyamatban. Az informatikai eszközök rengeteget fejlődtek az elmúlt évtizedekben, ám mindvégig változatlan maradt az újító pedagógusokra jellemző törekvés, hogy a tanulók képességfejlesztéséhez megtalálják és kipróbálják a korszerű technika tanórai alkalmazásának módszereit. A jó pedagógiai gyakorlatot ajánlani kell, hogy mások is megismerhessék. E kötet az információs és kommunikációs technológia (IKT) követendő iskolai alkalmazásainak gyűjteménye. Az elmúlt évek informatikai projektjeiben részvevő innovatív pedagógusok munkái alapján mozaikszerűen mutatja be az IKT-val segített tanórákat, projektmunkákat, módszertani tippeket, trükköket, ajánlásokat. A válogatás ösztönözni kívánja az olvasót, hogy újabb ötletekkel gazdagodva, a tanulók kíváncsiságára építve, bátran és lelkesen alkalmazza az IKT-t az iskolai élet mindennapjaiban.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.