
EGY FEJLESZTÉS ANATÓMIÁJA
Az egész napos iskola gondolatának felelevenítésére és gyakorlatba ültetésére Hoffmann Rózsa államtitkársága idején nyílt mód. Az államtitkár több érvet hozott fel a koncepció mellett: egyrészt saját tapasztalatai is megerősítették abban, hogy az oktatáspolitika jól mérte fel a valós társadalmi igényeket, amikor megteremtette az általános iskolai délutáni foglalkozások feltételeit, másrészt azok közül a családok közül, amelyekben mindkét szülő dolgozik, egyre többen jelezték, hogy gyermekeik délutánonként változatos szakköri foglalkozásokon és tanulási programokon vehessenek részt, mert ők ritkán tudnak megfelelően gondoskodni a délutáni felügyeletükről.
Az egész napos iskola gyakorlatba ültetése nem volt problémamentes. Az első tanévben a délután négyig nyitva tartó iskolák megfelelő programok és a program bevezetéséhez szükséges támogató rendszer hiányában nehezen tudtak megbirkózni ezzel a feladattal.