Ez a kiadvány már nem vásárolható meg, kizárólag elektronikusan érhető el.
Mit üzennek az oktatási épületek a jövő nemzedékeknek? Hogyan állíthatók a terek a nevelő-oktató munka szolgálatába? Hogyan segíti az épület kialakítása a különböző csoportok bevonását a tanulási folyamatba? Hol a helye az épületben a tanulónak, a pedagógusnak és a szülőknek? Hogyan tervezhetők fenntartható épületek? Hogyan segíthet az épület a település közösségformálásában? Hogyan tehető hatékonnyá az épület kialakítására, felújítására tett beruházás?
A minőségi épület a minőségi oktatást szolgálja: felelősségünk van abban, hogy az oktatási épületek a jövőre, a felelős állampolgári magatartásra, a hagyományok és a tudás értékének tiszteletére neveljenek. Egy sikeresen kialakított iskolai környezet évtizedekre meghatározhatja annak a településnek az életét, amelynek lakóit befogadja. Ilyen létesítmények akkor hozhatók létre, ha a tervezésben részt vesznek a leendő felhasználók, és maga a folyamat az építész, a kivitelezők, a pedagógus és pszichológus szakemberek együttgondolkodásának eredményeként valósul meg.
A kötet összegzi az iskola infrastruktúrájával foglalkozó szakemberek tudását, és kiemeli azokat a szempontokat, amelyeket nem lehet elhanyagolni az oktatási épületek kialakításának újragondolásánál. A kérdések segítséget nyújtanak a helyi viszonyok feltérképezésében, megkönnyítve az iskolaigazgatók és fenntartók közötti érdekegyeztetést, valamint az építészek és az iskolaépületet használók közötti kommunikációt.
Tartalom:
- Előszó
- Bevezetés - A fenntartható iskola újragondolása
- Partneri tervezés szempontjai
- Tájépítészeti szempontok
- Környezettudatosság szempontjai
- Gazdaságos fejlesztés szempontjai
- Biztonsági szempontok
- Egészségi szempontok
- Szociokultúrális szempontok
- Közösségépítés szempontjai
- Tanári hivatás szempontjai
- Kreativitás fejlesztésének szempontjai
- Mozgásra nevelés szempontjai
- Új iskola építésének kérdései
A kötet megjelenését az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.1-08/1-2008-0002 számú, "21.századi közoktatás - fejlesztés, koordináció" című projektje támogatta.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.