Közös konferenciát rendezett június 8-án az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete és a CENTA Közép-Európai Tanárakadémia Új taneszközök az integrált és speciális intézményekben folyó SNI pedagógia támogatására címmel.
A rendezvény az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés című projekt keretében valósult meg.
A több mint száz gyógypedagógus részvételével megtartott eseményen szakmai előadások hangzottak el, majd informális műhelymunka keretében ismerkedhettek meg a kollégák a több tucatnyi vadonatúj SNI taneszközzel. Demeter Gáborné előadása (A gyógypedagógia aktuális kérdései) elsősorban az integrált oktatás-nevelés kérdéseivel és a szakma új terminológiai megközelítéseivel foglalkozott. Barthel Betty előadása (Pedagógiai lehetőségek az új SNI taneszközök segítségével) főként a tankönyvfejlesztési alkotó folyamat szempontjait értelmezte, de kitért a készülő NAT vonatkozó kérdéseire is. A workshopok keretében elsősorban az új felfogású ének-zene tankönyvek keltettek nagy visszhangot, de óriási volt az érdeklődése az önkiszolgálás, játékra nevelés különleges könyvészeti technológiákkal készített kiadványai iránt is. Meszéna Tamásné, a Tanárakadémia elnöke laudációval köszöntötte a Pro Educanda Iuventute díj idei kitüntetettjét, Demeter Gábornét.
(A fotókat Slezák Ilona készítette.)