SAJTÓKÖZLEMÉNY
2016. december 9.
Több száz pedagógus és közel ezer tanuló részvételével tartotta meg nyitókonferenciáját az EFOP 3.2.2 projekt
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) 2016. december 7–8-án szakmai konferenciát és pedagógiai-módszertani szakkiállítást szervezett Budapesten a Modern Iskola közreműködésével, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, az Oktatási Hivatal, a Digitális Jólét Program Titkársága és a Microsoft Magyarország támogatásával. A Digitális Oktatási Napok című rendezvény célja a digitális oktatás népszerűsítése, az IKT eszközökkel támogatott módszertani megoldások terjesztése és jó gyakorlatok bemutatása. A konferencia egyben az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 jelű, A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés elnevezésű projekt nyitóeseménye.
Az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 jelű, A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés című projekt fő célkitűzése folytatni a TÁMOP-3.1.2-B/13 jelű, Az új Nemzeti alaptantervhez illeszkedő tankönyv, taneszköz, és Nemzeti Köznevelési Portál fejlesztése című kiemelt projektben megkezdett taneszköz-rendszer kiépítését és fejlesztését.
A nyitókonferencia előadásaiban a felszólalók bemutatták azokat a területeket és fejlesztési célokat, amelyek a projekt keretében valósulnak meg. A projekt két fő fejlesztési irányt jelöl meg: az újgenerációs tankönyvek elkészítését, valamint a Nemzeti Köznevelési Portál továbbfejlesztését.
Az EFOP 3.2.2 projekt folytatja azt a nagyszabású tankönyvfejlesztést, amelynek keretében 2018 szeptemberéig az általános iskolai és a középiskolai oktatás mind a tizenkét évfolyamára elkészülnek a magyar nyelv és irodalom, a matematika, a környezetismeret, a természetismeret, a történelem, az erkölcstan, a biológia, a kémia, a fizika, a földrajz és az etika tantárgy tankönyvei és munkafüzetei. Ez összesen 176 db új taneszközt jelent.
A Nemzeti Köznevelési Portál tartalmi és funkcionális továbbfejlesztése is fontos részét képezi a digitális oktatás feltételeit javító országos intézkedéssorozatnak. A közös cél az, hogy a magyar tanulók is rendelkezzenek a 21. században elengedhetetlenül szükséges digitális kompetenciákkal. A projekt keretében elinduló portál-továbbfejlesztés elősegíti, hogy az infokommunikációs technológia szervesen beépüljön a tanítás és tanulás folyamatába. Olyan új digitális tartalmak készülnek, amelyekkel a tanulók közvetlenül dolgozhatnak. Módot adnak a folyamatos és differenciált képességfejlesztésre, hatékonyan segítik az ismeretek sokoldalú alkalmazását. Ösztönzik a kollaboratív tanulást, valamint az iskolán kívüli információforrások és tanulási lehetőségek kipróbálását.