Az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 számú, "A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés" elnevezésű projekt keretén belül rendezett műhelytalálkozón a tanárok a könyvek szerkesztőivel beszélgethettek a tapasztalataikról, problémáikról, sikereikről.
Ez volt a harmadik ilyen műhelytalálkozó a tanárok és a szerkesztők részvételével idén tavasszal. Ez alkalommal hat csoportban zajlott a rendezvény: a 4. évfolyamos Matematika tankönyvről Fülöp Mária szerkesztővel, a 4. évfolyamos Olvasókönyv és Fogalmazás tankönyvről Kóródi Bence szerkesztővel, a 8. évfolyamos Biológia tankönyvről Subai Géza szerkesztővel, a 8. évfolyamos Történelem tankönyvről Pálinkás Mihály szerkesztővel, a 8. évfolyamos Erkölcstan tankönyvről Fenyődi Andrea szerkesztővel, a 8. évfolyamos Kémia tankönyvről Albert Viktor szerzővel beszélgethettek a kipróbálásban résztvevő tanárok.
A műhelybeszélgetések első felében az egyes tankönyveket kipróbáló tanárok csoportos interjúk keretében mondták el észrevételeiket és tapasztalataikat egy-egy kutatónak, akik egy előzetesen összeállított kérdéssor szempontjai szerint haladtak. Ezt követően mindezekről lehetőség volt közvetlenül is beszélgetni a tankönyvek készítőivel. Szóba kerültek kerettantervekkel összefüggő tematikai változások, a tankönyvekben található módszertani újítások, valamint a taníthatóság és tanulhatóság tanárok által legfontosabbnak tartott feltételei is.
A tanárok összességében pozitívan nyilatkoztak a tankönyvekről, és többek között kiemelték, hogy az Újgenerációs tankönyvek módszertani újításai és törekvései kiválóan illeszkednek a mai tanulók habitusához és igényeihez, a tankönyvek gazdag képi világa segíti a multimédiás tartalmakhoz szokott tanulók könnyű tájékozódását, a kutatómunkára és logikus gondolkozásra ösztönző feladatok pedig általában mindenhol a tanulók kedvencei.
A harmadik műhelytalálkozón közel száz kipróbáló pedagógus vett részt.