A rendezvényen olyan IKT jó gyakorlatokat mutattak be, amelyek nagyban növelik a tanítás hatékonyságát, könnyebbé teszik a pedagógusok munkáját.
Az innovatív pedagógusok által bemutatott jó gyakorlatok között volt játszva tanulást segítő program, informatikai megoldásokkal történő adminisztráció-csökkentés és természettudományos kísérletekre vonatkozó újfajta megoldások is.
A OneNote-osztályjegyzetfüzetek programja például minden tanulónak személyes munkaterületet, a tantermi jegyzeteknek tartalomtárat, a leckék és kreatív tevékenységek számára együttműködési területet biztosít. A program segítségével a tananyag rendszerezésére és az interaktív leckék készítésére és leadására is lehetőség nyílik. A tanuló az internetről származó ismeretekkel kiegészítve a meglévő leckékből egyéni óravázlatokat készíthet. A programról bővebben ITT olvashat.
A Nemzetközi Nőnap alkalmából a Microsoft ismeretterjesztő kampányt kezdett, melynek célja, hogy bemutassa a tudomány területén nagyot alkotó tudósnőket. Erről bővebben ITT olvashat, nézhet meg videókat.
Fluidmath nevű programmal érdekes kísérleteket, számításokat lehet szemléltetni, könnyebbé téve ezzel a fizikai törvényszerűségek megértését.
A játékalapú tanulásról Stephen Reid az Immersive Minds vezetője beszélt. Számos olyan játékprogramot mutatott be, amely segítheti a tanulást. Ilyen program például a Minecraft, amely nagy népszerűségnek örvend a fiatalabb korosztály körében. A program fejleszti a kreativitást és az elemző látásmódot. Matematikaórán használható például az alapműveletek elsajátításának segítésére vagy a téglatestek tulajdonságainak bemutatására is. Fizika terén a függőleges gyorsulás bemutatására kiváló lehetőségeket nyújt a szoftver, míg biológiaórán az öröklés megfigyelésére ad lehetőséget. Egy-egy csatajelenet megalkotása pedig színesebbé varázsolhatja a történelemórákat.
A konferencián az OFI munkatársa, Kojanitz László és a Microsoft részéről Merényi Ádám tartottak bemutatót a Nemzeti Köznevelési Portálról (NKP) és a fejlesztés folyamatáról. Kojanitz László elmondta, hogy a Nemzeti Köznevelési Portál egy komplex tanulást-tanítást támogató rendszer, mely az oktatás-nevelés három kulcsszerepelőjét – a tanulót, a pedagógust és a szülőt – kívánja összekapcsolni. Az NKP célja , hogy a 21. századi korszerű tanulást-tanítást online módon támogassa, digitális, interaktív feladatokkal és módszertani segédanyagokkal azt megalapozza. Fontos, hogy a portál használata ingyenes és a tananyagok mellett jó gyakorlatok is elérhetők.
Mivel a Nemzeti Köznevelési Portál egy egyedülálló fejlesztés, ezért a résztvevők rendkívül érdeklődőek voltak, főleg a fejlesztés folyamatával és az adaptálás lehetőségeivel kapcsolatban.