A képzés mottója, és egyben fontos tartalmi eleme is az, hogy: Értsünk szót! A leendő képzők mindannyian azonosultak ezzel az állítással, mivel tudják, hogy a megfelelő pedagógusi, szülői és tágabb értelemben emberi kommunikáció fontos eleme a szót értés művészete, a fiatalabb generációk irányába mutatott érzékenység és nyitottság.
Az egyik résztvevőt idézve: „Ha emberként meg tudom szólítani őket, pedagógusként is nyert ügyem van.” A leendő képzők jelentkezését az motiválta, hogy ők maguk is szeretnék jobban megismerni az internet előtti és az internet-generációk közös nyelvét, valamint azokat az online eszközöket, amelyeket a nevelés-oktatás folyamatába bekapcsolhatnak.
A képzés felépítését véleményezve kiemelték, hogy a blended jellegnek köszönhetően (kevert jelleg, vagyis vannak benne jelenléti napok és távmunka is) harmonikusan épülnek egymásra a tematikai egységek. A résztvevők közül többen a távmunkában történő egyéni munkát tartották fontosnak, amelyet nagymértékben segített a megfelelően kialakított online (Moodle) felület. A leendő, illetve most már felkészített képzők a csapatmunkát, és az ehhez kapcsolódó alkotó, inspiráló légkört tekintették a képzés legnagyobb hozadékának. Kivétel nélkül minden résztvevő jelezte, hogy a képzésen találkozott olyan plusz tudáselemmel, tapasztalattal, élménnyel, amit magával vitt, és ami által gazdagodott. Reméljük, így lesz ez azoknak a pedagógusoknak az esetében is, akik a jövőben részt vesznek a képzésen a most felkészített képzők valamelyikének vezetésével.
dr. Gál Gyöngyi képzésfejlesztő, tréner