A 21-ik alkalommal Hajdúszoboszlón megrendezésre kerülő szakmai konferencia plenáris programjában Valaczka András az EKE OFI főigazgató-helyettese és Gábor Béla az EKE OFI EFOP-3.2.2 projektjének szakmai vezetője is előadást tartott. Az előadások EFOP-3.2.2 projekt keretében valósultak meg.
Valaczka András az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgató-helyettese Digitális tananyag és tartalomfejlesztés az EKE OFI-ban című előadásában hangsúlyozta, hogy a tankönyvek vizuális tervezésének egyre nagyobb szerepe van, ahogy a digitális világban is kiemelkedik a képi megközelítés szerepe. Kiemelten foglalkozott az EKE OFI SNI-s tanulóknak készült új fejlesztéseivel, külön is említve az Önkiszolgálás tantárgyhoz készült kiadványt, ami korszerű nyomdatechnikai eszközökkel, kipattintható, fóliázott elemekkel segíti hozzá a középsúlyos fokban értelmileg sérült diákokat, hogyan küzdjenek meg a mindennapi kihívásokkal, pl. hogyan használják a vécét vagy az evőeszközöket.
Gábor Béla, az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet EFOP-3.2.2 projektjének szakmai vezetője Tanítás és tanulás a digitális térben – az EFOP-3.2.2 fejlesztései címmel adott elő. Bemutatta a megújult Nemzeti Köznevelési Portál fejlesztéseit, valamint ismertette a (jelenleg még ugyan nem publikus) okostankönyvek felépítését, előnyeit és fejlesztésének legfontosabb lépéseit. Az okostankönyvekbe beépített okosfeladatok előnyeiről elmondta, hogy adaptívak, összetett értékelést tartalmaznak, élményeken keresztül vezetik és tanítják a feladatot megoldó gyerekeket, és többek között differenciálásra is alkalmasak. Jelenleg 24 különböző feladatmotort fejlesztettek az okosfeladatokhoz, ami egyedülállóan nagy szám ezen a téren. Végül a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek számára fejlesztett okostankönyveket, digitális feladatokat ismertette.