Terepi oktatási módszerek környezetvédelmi és környezetpedagógiai jelentősége

A közlemény megjelent: Némethné Katona J. Terepi oktatási módszerek környezetvédelmi és környezetpedagógiai jelentősége konferencia előadás és tanulmány „Új kihívások a tudományban és az oktatásban” Nemzetközi Tudományos Konferencia tanulmánykötet Selye János Egyetem Pedagógiai és Humántudományi Szekció 2013. szeptember 17-18. Komarno, Slovaca; pp. : 235-241

A terepen megvalósítható oktatás pedagógiai jelentősége kiemelten az, hogy a fenntartható fejlődés feltételeként megfogalmazott környezeti tudatformálást környezetadekvát oktatási környezetben segíti elő. A környezettudatosság kialakulását elősegítő készségek és ismeretek fejlesztése a környezet rendszerként történő értelmezésén, az élő és élettelen alkotók együttes hatásmechanizmusának bemutatásán alapszik, és feladatok végrehajtása által, cselekvések során valósulhat meg.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.