A modul rövid leírása: A gyerekekkel a Sár-hegy talajának, levegőjének tisztaságát, ha sikerül, akkor a Szent Anna-tó vizét is megvizsgáljuk. Ezzel együtt vizsgáljuk az állat- és növényvilágot. Előzetesen a város talajáról és levegőjéről és a közeli patak vizéről már készítettünk felméréseket. A túra a túrázók tízparancsolatának felolvasásával indul. Az első állomáson megtörténik a feladatok ismertetése és egy-egy pecsétgyűjtő lap kiosztása tanulónként. A csoportalakítás az első megállónál van képek, eszközök segítségével. A csoportok megkapják a feladatukat, mely egy leírás a) a Sár-hegy növényvilágáról, b) a Sár-hegy állatvilágáról, c) indikátor fajokról, d) levegő, talaj, víz vizsgálatáról. A leírás alapján a csoportok egy-egy előadásra készülnek fel, melyet az egyes állomásokon fognak elmondani. Az utolsó állomáson az előadásokhoz kapcsolódó totó megoldására kerül sor. Ezen az állomáson végezzük el a talaj, a levegő és a víz vizsgálatát. Minden elvégzett vizsgálatért, megoldott feladatért, a totó megoldásáért pecsét jár. Célok/részcélok: Fenntarthatóságra nevelés. Kompetenciák fejlesztése. A Sár-hegy élővilágának megismerése, a környezeti hatások feltérképezése, hatásuk az élővilágra. Vizsgálatokat elvégezve összehasonlítjuk a városi és a természeti környezet tisztaságát. Indikátorfajokat keresünk.
Fő típus:
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
kb. 4 óra
Leírás / Célok:
Fejlesztési fókusz kulcskompetencia:
Témakörök:
Környezet:
Megvalósítás keretei: