A giccs témakörének feldolgozása empátiát és toleranciát kíván tanártól és diáktól egyaránt. Nem mondhatjuk ki kategorikusan a diákok kedvenc tárgyairól, hogy giccsesek, inkább beszélgetünk, igyekszünk megismerni véleményüket. A diákok nagyobb része még valószínűleg nem gondolkodott el azon, hogy mi számít giccsnek. Célunk annak megláttatása, hogy az őket körülvevő tárgyak egy része pl. a rózsaszín hajas kutya, cica vagy oroszlán, a balatoni ajándéktárgyként vásárolható delfines, pálmafás, csikóhalas bögrék, a kerti törpék, gipszangyalok, gipsz vagy kőoroszlánok őket körülvevő rengetege miért ízléstelen, értéktelen. Tudjuk, hogy meglepően alacsony az olcsó tömegcikkeket felismerő tanulók száma, hiszen láthatjuk, hogy a hétköznapi életükben is nagy számban előfordulnak ilyen tárgyak.
Javasolt évfolyam:
Időkeret:
5,5 óra
Leírás / Célok:
Tartalmi fókusz Tan-Tan:
Tartalmi fókusz Szociális kompetenciák:
Tartalmi fókusz Szabadidő:
Fejlesztési fókusz NAT:
Fejlesztési fókusz kulcskompetencia:
Alkalmazott munkaformák:
Becsült költség:
2 000Ft
Tanári kompetenciák: