A tudomány és technika területén a fejlődés az elmúlt évtizedek során tovább gyorsult. Ma még csak az igény fogalmazódik meg bennünk valamivel kapcsolatosan, holnap a tudomány már használja azt, holnaputánra pedig már a hétköznapi életünk részévé válik az új találmány. Rövidesen pedig egy még meglepőbb technikai újítás homályosítja el fényét.
Az új NAT és a kerettantervek alapján elkészített helyi tantervek számos olyan tartalmi elemet fogalmaznak meg követelményként, melyek eddig alig vagy egyáltalán nem szerepeltek a tananyagban és a tankönyvekben. A változó társadalmi környezet és a technikai fejlődés hatással van az iskolai korosztály tanulási szokásaira és a tanulói attitűdökre is. A 21. század pedagógusának modern pedagógiai módszerekkel és módszertani eszközökkel felvértezve kell készen állnia arra, hogy a tudomány időszerű kérdéseiről, legfrissebb eredményeiről hatékonyan adja át a szükséges ismereteket diákjainak. A tanárnak továbbá a modern kor kihívásainak megfelelő készségek fejlesztését kell megvalósítania a tanórákon. Különösen igaz ez a fizikaórákra és a fizikát tanító tanárokra. Ehhez a munkához kívánnak segítséget nyújtani az itt, szabadon hozzáférhető implementációs anyagok.
Az elérhető implementációs anyagok típusai:
· Óravázlat
· Kísérletek leírása
· Tanulói tevékenységek
· Projektötletek
· Játékok
· Szemléltetőanyag
· Módszertani segédanyag
· Szakmai segédanyag
· Linkgyűjtemény
· Értékelési segédlet
· Egyéb
Az évfolyamok és témakörök szerint kereshető anyagokat igyekeztünk felhasználóbarát formátumban elérhetővé tenni, így lehetőség van a közzétett ötletek azonnali felhasználására, továbbgondolására, de akár esetleges átdolgozására is.
Őszintén reméljük, hogy a kollégák a merevlemezükre sok hasznos segédanyagot elmentve kattintanak majd a képernyő jobb felső sarkában található kis x-re, és hamarosan visszatérnek az oldalra.
Jó böngészést kívánunk!
Jánossy Zsolt
Ádám Árpád
Baló Péter
Lepenye Mária
Póta Mária
Seres István