Napjainkban a gyógypedagógia kifejezést mindinkább felváltja a sajátos nevelési igényűek pedagógiája. Ez egyúttal egy komoly szemléleti változást is jelent: elmozdulást a befogadó (inkluzív), illetve integrált nevelés gyakorlata felé.
- Új horizontok az együttnevelésben
- A szervezetfejlesztés jó gyakorlatai • Az átalakuló speciális intézmények
- Együttműködés az Európai ügynökség a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának fejlesztéséért és az OKI közt
-
- Az Európai ügynökség a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának fejlesztéséért bemutatkozása és néhány kiadványa
-
- A sajátos nevelési igényű tanulók oktatása Európában – második kötet • Iskolai ellátás az alapfokú oktatást követően • Tematikus kiadvány
- Egyéni átvezetési tervek • Az iskolából a munka világába való átmenet támogatása
- Összefoglaló jelentés • Korai fejlesztés • Az európai helyzet elemzése
- Összefoglaló jelentés • Az együttnevelés gyakorlata
- Összefoglaló jelentés • Az együttnevelés gyakorlata az alsó középfokú oktatásban
- Beszámoló a sajátos nevelési igényű tanulókra vonatkozó magyarországi értékelési politikáról
- Beszámoló a sajátos ... – Jó gyakorlatok
- Kőpatakiné Mészáros Mária – Singer Péter • Módszertani kaleidoszkóp • Az együttnevelés gyakorlatához
- Gyógypedagógiai módosított tantervek
- Sajátos nevelési igényű tanulók együttneveléséről...
- Befogadó iskolák, elfogadó közösségek
- Táguló horizont – Pedagógusoknak az együttnevelésről
- A befogadó iskolák értékelési gyakorlata
- Sajátos nevelés – integráció – inklúzió