<

Szerkesztette: Halász Gábor és Lannert Judit

A szerkesztők munkatársa: Simon Mária

Az olvasó negyedik alkalommal veheti kezébe a „Jelentés a magyar közoktatásról” című könyvet. A Jelentés az Oktatási Minisztérium támogatásával készül az Országos Közoktatási Intézet szakmai műhelyében. Célja az, hogy átfogó képet adjon a magyar közoktatási rendszerben zajló folyamatokról, a rendszert érő kihívásokról és a kormányzati politika ezekre adott válaszairól.

A könyv kilenc fejezetét tizenöt szerző, hároméves kutatómunkával, mintegy félszáz háttérelemzés felhasználásával készítette. A végleges szöveg közel egyéves intenzív szakmai vitasorozat eredménye. A tanulmányok mellett az olvasó egy a hazai és nemzetközi vizsgálatok eredményein alapuló gazdag statisztikai gyűjteményt is kézhez kap, amely egyfelől biztosítja a strukturális folytonosságot a sorozat előző köteteivel, másfelől érzékenyen reagál az aktuális folyamatokra, problémákra (EU-csatlakozás, élethosszig tartó tanulás vagy a PISA-vizsgálat eredményei).

A könyv címzettjei mindazok, akik akár állampolgárként, akár a közoktatásban érintett döntéshozóként vagy azok előkészítőjeként, illetve egyszerűen ezek befolyásolására törekedve érdeklődnek a közoktatás ügye iránt.

Online megrendelés


Tartalom


 

Szerkesztőbizottság: Balogh Miklós, Halász Gábor, Kovács István Vilmos, Lannert Judit, Palotás Zoltán, Schüttler Tamás, Setényi János, Sugár András, Tóth István György

A kötet a következő szerzők háttértanulmányainak és elemzéseinek felhasználásával készült: Annási Ferenc, Bajomi Iván, Balázs Éva, Balogh László, Baráth Tibor, Bartha Attila, Bánfi Ilona, Bencze Péterné, Brezsnyánszky László, Cseh Györgyi, Csécsiné Máriás Emőke, Drahos Péter, Farkas Aranka, Farkas Péter, Fejes Lászlóné, Földes Petra, Gál Ferenc, Galasi Péter, Györgyi Zoltán, Hoffmann Rózsa, Horn Dániel, Horváth István, Imre Anna, Kereszty Zsuzsa, Kőpatakiné Mészáros Mária, Kunics Adrienn, László Mónika, Limbacher László, Loboda Zoltán, Marosváry Péter, Mesterházi Zsuzsanna, Molnár Edit Katalin, Neuwirth Gábor, N. Kollár Katalin, Paksi Borbála, Polinszky Márta, Pőcze Gábor, Salné Lengyel Mária, S. Faragó Magdolna, Sinka Edit, Sugár András, Sümeginé Törőcsik Tünde, Szabó Mária, Szép Zsófia, Tót Éva, Tóth András, Varga Júlia, Varga Mária Beáta, Vámos Ágnes

Országos Közoktatási Intézet Budapest, 2003

Készült az Oktatási Minisztérium támogatásával az Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központjában

Írta: Balogh Miklós, Cs. Czachesz Erzsébet, Golnhofer Erzsébet, Halász Gábor, Horváth Zsuzsanna, Imre Nóra, Környei László, Lannert Judit, Mártonfi György, Nagy Mária, Palotás Zoltán, Radó Péter, Schmidt Andrea, Szekszárdi Júlia, Vágó Irén

A táblázatokat gondozta: Garami Erika

Olvasószerkesztő: Majzik Katalin

Technikai munkatárs: Mészáros János és Nagy Ferenc

Internetes változat: Grépály András

Szerkesztés © Halász Gábor és Lannert Judit, 2003

© Balogh Miklós, Cs. Czachesz Erzsébet, Golnhofer Erzsébet, Halász Gábor, Horváth Zsuzsanna, Imre Nóra, Környei László, Lannert Judit, Mártonfi György, Nagy Mária, Palotás Zoltán, Radó Péter, Schmidt Andrea, Szekszárdi Júlia, Vágó Irén, 2003

© Országos Közoktatási Intézet, 2003

Minden jog fenntartva

ISSN 1219-8692

News

LELLE, but not at Lake Balaton!

The project partners – universities, researchers and developers, teachers of secondary schools – work together by the leadership of the Pannon University. Their aim is to contribute to the development of the secondary school students’ learning skills, necessary to successful work in the 21st century.
Read more

Student activity in the 21st century

The Hungarian Institute for Educational Research and Development organised an Erasmus+ KA2 project workshop conference on the 30th Aug 2018 called ’Student Voice – The bridge to learning’. The conference was held at The Hunfalvy János Bilingual Secondary Vocational School of Economics and Trade of BGSZC.
Read more

Student Voice - Workshop for Hungarian partner schools

The third workshop organized for the Hungarian partner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.artner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.
Read more

Student Voice - Workshop for Partner Schools

The first workshop organized for the partner schools was held on 7th March 2017 at EKU- HIERD (Eszterházy Károly University Hungarian Institute for Educational Research and Development) covered the following topic: Student voice and the student-focused learning.
Read more

Student Voice project meeting - Dublin

The second Student Voice project meeting was held in Dublin, Ireland on 18-19th January with the participation of the five partner institutions from Ireland, Scotland, Hungary, Slovenia, and The Netherlands. The purpose of the meeting was to prepare evaluation tools at national and transnational level and plan further steps of the project.
Read more

ERASMUS+ Student Voice – The Bridge to Learning has launched

Representatives of the Hungarian Institute for Educational Research and Development (HIERD) Lucia Kákonyi, manager of the Student Voice – The Bridge to Learning project in Hungary, and Gábor Rózsa, IT expert, took part in the first project partnership meeting of the ERASMUS+ Student Voice project which took place in Ljubljana, Slovenia.
Read more