2016. március 4-én rendezte meg az OFI a budapesti regionális ökoiskola találkozót a XVII. kerületi Zrínyi Miklós Általános Iskolában.
Dr. Varjuné dr. Fekete Ildikó, tankerület-vezető köszöntőjében kiemelte, hogy a mai gyerekek már újfajta kihívásokkal fognak találkozni az ökológia területén.
Ezt követően, Dr. Varga Attila (OFI) a fenntarthatóság pedagógiájának nemzetközi helyzetéről tartott előadást. Mint mondta az ENSZ 193 tagállama 2015. augusztus 2-án megállapodott a Fenntartható Fejlődési Célokban, melynek egyik eleme a minőségi oktatás. Fenntarthatóságra nevelés évtizede 2005‒2014 keretén belül kiemelt programban a nemzetközi közösség egy teljes évtizedet szánt annak a célnak az elérésére, hogy az oktatás (szemléletformálás) minden szintjét és formáját áthassák a fenntarthatóság alapelvei. Varga Attila ismertette az UNESCO Globális Cselekvési Programját, melynek célja, hogy az oktatás minden területén felgyorsítsa a fenntartható fejlődés irányába mutató kezdeményezéseket. Magyarország a Zöld Óvoda és az Ökoiskola Programmal vesz részt az UNESCO kezdeményezésében. Mint mondta, az ökoiskolákra jellemző a fokozatos fejlődés, a nevelőtestület bevonása, egyetértése, a helyi szempontok megjelenése és a hálózatos gondolkodás.
Balázs Ágnes a Rákoscsabai Jókai Mór Református Általános Iskola tanára bemutatta „A mi kis erdőnk projekt”-et. A Magyar Környezeti Nevelési Egyesület (MKNE) 2015-ben egy ismert lakberendezési cég támogatásával pályázatot hirdetett iskolák számára „Otthon az erdőben” címmel. A pályázat erdőkkel, fákkal kapcsolatos oktatási projekt tervezése és megvalósítása volt. A nyertes pályázatot beadó iskolák, anyagi támogatást nyertek. Az iskolában megvalósult projekt során tanulók jártasságot szereztek a terepi munka során az élőlények megfigyelésében, nőtt a gyerekek környezeti érzékenysége, nyitott szemmel járnak a természetben, önállóan is végeztek megfigyeléseket.
Petrőczy Tibor, a Zrínyi Miklós Általános Iskola igazgatója az iskolájukban folyó munkáról beszélt. A népszerű természettudományi DODO-klub mellett a Herman Ottó Országos Biológia Verseny kerületi fordulóit is az iskolában rendezték. Az intézményben téli madármegfigyelés és etetési program működik. Az iskolakert szépítése mellett, nagy figyelmet fordítanak a szelektív hulladékgyűjtésre, a tavaszi zöldítési programra. Mint mondta, az iskola egyik legszebb „tanterme” a Merzse-mocsár Természetvédelmi Terület, ahol számos környezeti nevelési program valósul meg.
Körösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium ökoiskola programja is bemutatásra került. Az iskolában rendszeres felmérést végeznek az ökotudatosságról a gyerekek körében. Nemzetközi pályázatokon indultak, komposztálási, újrahasznosítási, szemétszedési program mellett saját készítésű, sörös dobozokból készült napkollektort is telepítettek a technika terem tetejére.
Dr. Kovács Tibor a biodiverzitás napokat mutatta be. Az első hazai biodiverzitás napok rendezvényre 2006 májusában Gyűrűfűn került sor. A felmérések időtartama két nap, melyek során az adott terület növény-, gomba- és állatvilágának számos csoportját mintavételezi átlagosan 40–50 erre felkért kutató. A gyerekeknek is nagy élmény a kutatóknak segíteni, mivel egy újfajta gyűjtési módszer során a különböző élőlényeket kinézet alapján szelektálják, nem határozókönyvek alapján.
„Te is lehetsz Herman Ottó" címmel Vásárhelyi Tamás tartott előadást, ahol olyan kísérleteket mutatott be, amelyekkel inspirálni lehet a tanulókat. Mint mondta, fontos a felfedezés öröme, a kutatás alapú tanulás.
30 perces műhelymunkákban Herman Ottó Vándortanösvény játékait Vásárhelyi Tamás (MKNE) mutatta be, ökoiskola nevelési-oktatási programokból Néder Katalin (OFI) adott rövid ízelítőt, az ökoiskolává válás témájában pedig Halácsy Ágnes (OFI) adott hasznos tanácsokat a résztvevőknek. Az esemény zárásaként a résztvevő pedagógusok Petrőczy Tiborral tettek látogatást a rákoshegyi Erdős Reneé Házban.