2
Jun
Ludas Viktor

Megrendezték a TÁMOP 4.1.2-B nyitókonferenciáját

Dear Reader, the content that you are reading was accurate at the time of publishing, but might have become obsolete since then.

2014. május 29-én került megrendezésre az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Karán a TÁMOP 4.1.2-B nyitókonferenciája. Rendhagyó módon két intézmény is ismertette a projekt keretében fejlesztési terveit.

 „A pedagógusképzés átalakításának országos koordinálása, támogatása” címmel az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), „Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” címmel pedig az ELTE.

A megjelenteket Károly Krisztina, az ELTE projektjének szakmai vezetője köszöntötte. Mezey Barna, az ELTE rektora megnyitó beszédében hangsúlyozta az ELTE szerepét a hazai pedagógusképzésben, amely ezen projekt keretében további fejlődést mutathat fel a jövőben. Klinghammer István felsőoktatásért felelős államtitkár a pedagógushivatás jelentőségére hívta fel a figyelmet azzal, hogy pedagógusóriások gondolatait idézte fel.

Kaposi József, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatója beszédében elmondta, hogy az OFI számára ez a projekt nem előzmények nélküli, hiszen az OFI eddigi céljai között is kiemelt fontossággal bírt, hogy tanárképzés változásait monitorozza, a pedagógusképzésbe belépőket vizsgálja és longitudinális kutatásokat végezzen a témában. Kiemelte, hogy a TÁMOP 4.1.2-B keretében a cél összegyűjteni azokat a fejlesztéseket, kutatásokat és jó gyakorlatokat, amelyek az utóbbi években a pedagógusképzésre irányultak, és az összegyűjtött adatokból létrehozni egy hozzáférhető kutatási katasztert. Ebben a munkában fontos a hálózatosodás és a képzőhelyekkel való folyamatos kooperáció. Ez utóbbiról a projekt szakmai vezetője, Bodnár Éva beszélt, aki hangsúlyozta az OFI koordináló és harmonizáló szerepét a programban.

News

LELLE, but not at Lake Balaton!

The project partners – universities, researchers and developers, teachers of secondary schools – work together by the leadership of the Pannon University. Their aim is to contribute to the development of the secondary school students’ learning skills, necessary to successful work in the 21st century.
Read more

Student activity in the 21st century

The Hungarian Institute for Educational Research and Development organised an Erasmus+ KA2 project workshop conference on the 30th Aug 2018 called ’Student Voice – The bridge to learning’. The conference was held at The Hunfalvy János Bilingual Secondary Vocational School of Economics and Trade of BGSZC.
Read more

Student Voice - Workshop for Hungarian partner schools

The third workshop organized for the Hungarian partner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.artner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.
Read more

Student Voice - Workshop for Partner Schools

The first workshop organized for the partner schools was held on 7th March 2017 at EKU- HIERD (Eszterházy Károly University Hungarian Institute for Educational Research and Development) covered the following topic: Student voice and the student-focused learning.
Read more

Student Voice project meeting - Dublin

The second Student Voice project meeting was held in Dublin, Ireland on 18-19th January with the participation of the five partner institutions from Ireland, Scotland, Hungary, Slovenia, and The Netherlands. The purpose of the meeting was to prepare evaluation tools at national and transnational level and plan further steps of the project.
Read more

ERASMUS+ Student Voice – The Bridge to Learning has launched

Representatives of the Hungarian Institute for Educational Research and Development (HIERD) Lucia Kákonyi, manager of the Student Voice – The Bridge to Learning project in Hungary, and Gábor Rózsa, IT expert, took part in the first project partnership meeting of the ERASMUS+ Student Voice project which took place in Ljubljana, Slovenia.
Read more