A TÁMOP 3.1.1. 1. alprojekt keretében nyolc közismereti tantárgy (magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika angol és német nyelv, biológia, fizika, kémia) kimeneti követelményeinek a megújítása valósult meg. Az általános és a részletes vizsgakövetelmények illetve a vizsgaleírások korszerűsítése és összehangolása a 2012-es Nattal valamint az új kerettantervekkel megtörtént. A 2017-ben életbe lépő érettségi vizsga általános valamint a részletes követelményeiről szóló kormány- illetve miniszteri rendelet 2015. év első felében megjelent.

Jogszabályok:

A Kormány (36/2015.(III.6.) Korm rendelet az érettségi vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI.13.) Korm. rendelet módosításáról)

Az EMMI 40/2002. (V. 24.) OM rendelet módosításáról 33/2015. (VI. 24.) EMMI rendelet

Az OFI szakértői csoportjai az új vizsgakövetelményeknek és szabályozásnak megfelelő mintafeladatokkal kívánják segíteni az érettségire készülő tanulók és a felkészítő tanárok munkáját. Az alábbiakban nyolc érettségi vizsgatárgyból közép- és emelt szintű gyakorló feladatsorok és útmutatók találhatók, amelyeket az OFI munkatársai fejlesztettek kutatási célból. Azok a jogszabályban előírt követelményeknek és vizsgaleírásoknak megfelelnek, de számos részletében eltérhetnek az OH tételkészítő bizottsága által készített és készítendő feladatsoroktól. A 2017-es érettségi feladatsorok fejlesztése az OH-ban zajlik.

 

News

LELLE, but not at Lake Balaton!

The project partners – universities, researchers and developers, teachers of secondary schools – work together by the leadership of the Pannon University. Their aim is to contribute to the development of the secondary school students’ learning skills, necessary to successful work in the 21st century.
Read more

Student activity in the 21st century

The Hungarian Institute for Educational Research and Development organised an Erasmus+ KA2 project workshop conference on the 30th Aug 2018 called ’Student Voice – The bridge to learning’. The conference was held at The Hunfalvy János Bilingual Secondary Vocational School of Economics and Trade of BGSZC.
Read more

Student Voice - Workshop for Hungarian partner schools

The third workshop organized for the Hungarian partner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.artner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.
Read more

Student Voice - Workshop for Partner Schools

The first workshop organized for the partner schools was held on 7th March 2017 at EKU- HIERD (Eszterházy Károly University Hungarian Institute for Educational Research and Development) covered the following topic: Student voice and the student-focused learning.
Read more

Student Voice project meeting - Dublin

The second Student Voice project meeting was held in Dublin, Ireland on 18-19th January with the participation of the five partner institutions from Ireland, Scotland, Hungary, Slovenia, and The Netherlands. The purpose of the meeting was to prepare evaluation tools at national and transnational level and plan further steps of the project.
Read more

ERASMUS+ Student Voice – The Bridge to Learning has launched

Representatives of the Hungarian Institute for Educational Research and Development (HIERD) Lucia Kákonyi, manager of the Student Voice – The Bridge to Learning project in Hungary, and Gábor Rózsa, IT expert, took part in the first project partnership meeting of the ERASMUS+ Student Voice project which took place in Ljubljana, Slovenia.
Read more